Warsztat samochodowy – reklama i marketing

W Lublinie, podobnie jak w każdym większym mieście Polski, można znaleźć wiele warsztatów samochodowych. Serwis jest odwiedzany przez każdego, kto sądzi, że jego pojazd nie działa najlepiej. W warsztacie możemy liczyć na diagnozę, zakup i wymianę części, serwis gwarancyjny, czasem nawet na zabiegi pielęgnacyjne auta. Na tak sporym rynku trudno jest się przebić.

Rozreklamowanie warsztatu samochodowego – sposoby

warsztat samochodowy Znane salony posiadające wieloletnie doświadczenie mogą liczyć na stałych klientów oraz na to, że ich usługi zostaną polecane dalej. Jednak co z nowo otwartymi serwisami samochodowymi? Jak nowy dobry warsztat samochodowy w Lublinie może poszukiwać klientów? Nowoczesna reklama i marketing daje wiele możliwości w tym względzie. Grupą docelową dla warsztatu jest przede wszystkim grupa lokalnych mieszkańców Lublina i przylegających miejscowości. Nikt przecież nie będzie jechał kilkadziesiąt kilometrów, żeby skorzystać z usług danego zakładu usługowego. To na pewno ułatwia w dużej mierze reklamę, ponieważ stawia się na rozwiązania lokalne. Można wykorzystać tutaj radio, prasę, telewizję, jak również plakaty i ulotki. Reklamy w mediach nie są najtańsze, jednak w obszarze lokalnym nie będzie to kwota tak zawrotna, jak w mediach ogólnokrajowych.

warsztat samochodowyWielu kierowców słucha radia, więc to dobra metoda na dotarcie do grupy docelowej. A reklamy często są nadawana przed wiadomościami, czyli w okresie największej słuchalności. Prasa czy telewizja są równie skuteczne. Warsztat w Lublinie można reklamować także poprzez rozwieszanie plakatów na słupach ogłoszeniowych, jak i poprzez ulotki. Można je rozdawać w ruchliwych miejscach miasta, jak również wrzucać do skrzynek pocztowych. Inną alternatywą jest wtykanie ich pod wycieraczki samochodowe. Wtedy mamy pewność, że ktoś na nie spojrzy, jak również, że trafimy bezpośrednio do naszej grupy docelowej. Druk ulotek czy plakatów nie jest drogi. Im więcej wydrukujemy tym na korzystniejsze ceny możemy liczyć. Każdy nowo powstały warsztat zdecydowanie może skorzystać z takiej opcji. Serwis samochodowy winien także reklamować się w przestrzeni internetowej.

Przede wszystkim liczy się strona internetowa. Musi być estetycznie wykonana, funkcjonalna, jak również trzeba umieścić na niej wszelkie niezbędne informacje. Większość osób szuka warsztatów i opinii o nich w sieci, więc brak strony internetowej skutecznie uniemożliwi nam dotarcie do klienta. Z opcji internetowych można wykorzystać także mapki online, katalogowanie stron, dodawanie strony na portalach ogłoszeniowych, czy pozycjonowanie stron.