Ze względu na budowę wewnętrzną wyróżnia się kilka typów opon:
- opony diagonalne
Osnowa opony zbudowana jest z kilku warstw tkanin (ich ilość może być różna) ułożonych naprzemiennie pod kątem mniejszym niż 90 stopni. Takie opony charakteryzuje wysoki komfort jazdy i odporność ścianek bocznych, ale ich wadą jest utrata precyzji prowadzenia, szczególnie na łuku. Opasanie nie jest wymagane.
- opony radialne
W tym wypadku osnowa opony jest ułożona promieniowo – pod kątem 90 stopni. Cechuje je wysoka precyzja prowadzenia, ale ścianki boczne są mniej wytrzymałe niż w przypadku opon diagonalnych. Zużycie paliwa w porównaniu z nimi jest mniejsza. Opony radialne wymagają opasania.
- opony dętkowe
Oznaczana jako TT – tube type. Za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiada w niej dętka.
- opony bezdętkowe
Oznaczana jako TL – tube-less. Za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiada w niej sama opona.
- opony typu runflat
Runflat oznacza technologię, w której dzięki wzmocnieniu boków opona po utracie ciśnienia (np. w razie przebicia) pozwala na przejechanie do 80 km z prędkością 80 km/h. Główną wadą jest niższy komfort jazdy niż w przypadku innych opon.