Dwa rodzaje przyczep jednoosiowych

Liczba osi określa oczywiście liczbę kół. Na jedną oś zawsze przypada ich para, zatem w przypadku jednoosiowej przyczepy mowa o dwóch kołach i jednym, pomocniczym, umiejscowionym zwykle przy samym łączeniu z samochodem. Istnieje wiele różnych sytuacji, w których nie sposób obejść się bez specjalnej przyczepy.

Przyczepy do transportu towarów

przyczepa jednoosiowaSą to głównie potrzeby przemysłowe i transportowe, chociaż niewykluczone, że ktoś może stanąć przed koniecznością zakupu przyczepy na własny użytek – zwłaszcza przy okazji np. budowy domu lub w sytuacji posiadania własnego małego przedsiębiorstwa o charakterze remontowo-budowlanym. Warto zatem wiedzieć, jakie są rodzaje takich przyczep i jakie mogą mieć zastosowanie. Dzieli się je w zasadzie wyłącznie przez pryzmat jednej kategorii, czyli udźwigu. To właśnie ograniczenia ich masy całkowitej determinują sytuacje, w których mogą okazać się przydatne. Przyczepy jednoosiowe dzielą się na lekkie i ciężarowe, nietrudno przewidzieć, do czego służy każda kategoria, aczkolwiek dobrze jest określić ich udźwig. Pierwsza kategoria odznacza się udźwigiem od czterystu pięćdziesięciu do siedmiuset pięćdziesięciu kilogramów, druga zaś – od ośmiuset do tysiąca ośmiuset kilogramów. Widać więc, że jest między nimi całkiem spora różnica.

przyczepa jednoosiowaWarto wiedzieć, że te lekkie modele nie mają własnego układu hamowania, zatem ich ruch jest ściśle uzależniony od ruchu pojazdu, do którego są przypięte. Przyczepy ciężarowe za to mają swój własny system hamowania, zwykle oparty na hamowaniu pneumatycznym. Prawda jest taka, że przyczepa ciężarowa raczej nie przyda się nikomu na użytek własny. Jest raczej dedykowana firmom i przedsiębiorstwom transportowym. W wielu sytuacjach przyczepa jednoosiowa może okazać się jedynym sposobem na dostarczenie klientowi odpowiednich produktów, nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na ogromne samochody dostawcze, a taka przyczepa może rozwiązać problem. W momencie podejmowania decyzji o kupnie takiej przyczepy zawsze trzeba dokładnie sprawdzić materiał, z jakiego została wykonana. Najczęściej używa się wzmacnianych, ocynkowanych blach, które gwarantują jej wytrzymałość i solidność, aczkolwiek nie jest to wcale reguła. Zawsze lepiej dopytać lub sprawdzić samemu.

Sprawdzanie stanu technicznego pojazdów przy okazji kupowania go to za każdym razem obowiązek. Trzeba zwrócić uwagę na wszystkie komponenty, aby nie mieć żadnych wątpliwości co do ich kondycji. Dużo lepiej upewnić się co do tego jeszcze przed zakupem, niż jakby miało się to okazać już w samym transporcie.